The EAD implantation process in an ecclesiastical teaching institution
DOI:
https://doi.org/10.53628/emrede.v7i2.624Abstract
In this paper, it is proposed to report the experience of the Christian Education Institute (SEC), by introducing remote teaching to its ministerial training. Regarding the purposed objective, the paper was organized to present the principles that guide the remote education, and the historical background of its emergence, as its mission and viewpoint in which the actions of SEC are grounded. The conclusion points to the importance of enabling the emergence of new courses in this perspective to fulfill the needs of ecclesiastical institutions.
Downloads
Metrics
References
ALBUQUERQUE, M. M. B. Seminário de Educação Cristã: 100 anos lapidando vidas. Olinda: Livro rápido, 2019.
ALVES, M. P. Educação Batista: quais são os fundamentos que a norteiam? Revista Pistis Prax – Teologia Pastoral. Curitiba, v. 9, n. 3, p. 684-698, set./dez. 2017.
ANJOS, M. L. P. R. T. Educação feminina batista no nordeste: a ação educacional de Martha Elizabeth Hairston no Seminário de Educadoras Cristãs de Recife (1953-1979). Tese (Doutorado em Educação) – Programa de Pós-Graduação em Educação, Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2013, 428 p.
ASSOCIAÇÃO BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA (ABED). Censo EAD.BR-2018/2019. Disponível em: http://www.abed.org.br/site/pt/midiateca/censo_ead/. Acesso em: 10 abr. 2020.
BEHAR, P. A.; PASSERINO, L.; BERNARDI, M. Modelos Pedagógicos para Educação a Distância: pressupostos teóricos para a construção de objetos de aprendizagem. Revista Novas Tecnologias na Educação, v. 5, p. 25-38, 2007.
BELLONI, M. L. Educação a distância. Campinas: Autores Associados, 2009.
CHAUÍ, M. Convite à Filosofia. 12. ed. São Paulo: Ática, 2000.
COLL, C. Contribuições da Psicologia para a Educação: teoria genética e aprendizagem escolar. In: BANKS LEITE, L. (Org.). Piaget e a Escola de Genebra. São Paulo: Cortez, 1987, p. 164-197.
DURKHEIM, E. Educação e Sociologia. Petrópolis: Vozes, 2011.
KRAMER, S. Propostas pedagógicas ou curriculares: subsídios para uma leitura crítica. Educ. Soc. [on-line]. 1997, v. 18, n. 60, p. 15-35. Disponível em: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73301997000300002. Acesso em: 20 maio 2020.
LIBÂNEO, J. C. Didática. 2. ed. São Paulo: Cortez, 2013.
MAIA, C.; MATTAR, J. ABC da EaD: educação a distância hoje. São Paulo: Pearson Prentice Hall, 2007.
MOORE, M.; KEARSLEY, L. Educação a Distância: uma visão integrada. São Paulo: Cengage Learning, 2008.
NASCIMENTO, L.; LEIFHEIT, M. Análise de um curso a distância que utilizou uma nova ferramenta de Courseware chamada Moodle. Monografia (Graduação) Cinted, UFRGS, Porto Alegre, 2005.
NUNES, I. B. A história da EaD no mundo. In: LITTO, F. M.; FORMIGA, M. (Org.). Educação a Distância: o estado da arte. São Paulo: Person Education do Brasil, 2009.
REEDUCAM. Plataforma de ensino on-line, 2019. Disponível em: https://reeducam.plataformaensineonline.com/mod/forum/discuss.php?d=1770. Acesso em: 20 maio 2020.
PAZMIÑO, R. W. Temas fundamentais da educação cristã. São Paulo: Cultura Cristã, 2008.
PINHO, J. B. Publicidade e vendas na internet: técnicas e estratégias. São Paulo: Summus, 2000.
SANTOS, M. Por uma outra globalização: do pensamento único à consciência universal. 5. ed. Rio de Janeiro: Record, 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Valdecy Pontes, Maria Valdênia Falcão do Nascimento, Ivanildo Alves Lopes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
By submitting an article to EmRede Journal and having it approved, the authors agree to transfer, without remuneration, the following rights to EmRede: the rights of first publication and the permission for EmRede to redistribute this article and its metadata to indexing and reference that its editors deem appropriate. By virtue of appearing in this public access magazine, the articles are free to use by the authors, with attributions that allow distribution, remix, adaptation and creation based on your work, even for commercial purposes, as long as due credit is given for the original creation to EmRede Journal.
Creative Commons License - Attribution 4.0 International (CC-BY).