Graduate activities using digital tools in the context of the COVID 19 crisis: Qualitative analysis
DOI:
https://doi.org/10.53628/emrede.v7i1.623Keywords:
education. Covid-19. post-graduation. qualitative analysisAbstract
This study presents the descriptive qualitative analysis of the tabulation of survey data on postgraduate activities using digital tools in the context of the Covid 19 pandemic. of Higher Education, and data from 1202 respondents were tabulated and are presented here. The descriptive analysis based on the tabulation of the four subjective questions of the questionnaire aims to support the implementation of postgraduate actions or policies, as they make it possible to identify the perception of professors and students about postgraduate activities using Digital Technologies in the midst of pandemic.
Downloads
Metrics
References
ASSUNÇÃO, I. P.; LIMA, W. M.; PIMENTEL, F. S. C; FERREIRA, A. R. Levantamento sobre as atividades na pós-graduação utilizando as ferramentas digitais no contexto da crise da covid 19. Maceió: UFAL, 2020a. 29 p.
ASSUNÇÃO, I. P.; LIMA, W, M; PIMENTEL, F. S. C; FERREIRA, A. R. SILVA JUNIOR, L. C. F. Levantamento sobre as atividades na pós-graduação utilizando as ferramentas digitais no contexto da crise da covid 19 – 2ª parte. Maceió: UFAL, 2020b. 19 p.
BRASIL. Ministério da Educação. Gabinete do Ministro. Portaria nº 1428, de 28 de dezembro de 2018. Dispõe sobre a oferta, por Instituições de Educação Superior - IES, de disciplinas na modalidade a distância em cursos de graduação presencial. Diário Oficial da União, Brasília, 31 dez. 2028. Seção 1, p. 59.
CAMARGO, B. V.; JUSTO, A. M. Iramuteq: um software gratuito para análise de dados textuais. Temas em Psicologia. nº 21(2), p. 513-518, 2013.
CAMARGO, CRONBACH, L. J. Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, n. 16, v. 3, p. 297-334, 1951.
SAMPIERI, R.H.; COLLADO, C.F.; LUCIO, M.P.B. Metodologia de pesquisa. Porto Alegre: Penso, 2013.
VIEIRA, Sonia. Introdução à bioestatística. 5. ed. Rio de Janeiro: Elsevier, 2016.
UNIVERSIDADE FEDERAL DE ALAGOAS (UFAL). Gabinete da Reitoria. Portaria nº 438, de 25 de março de 2020. Dispõe sobre a composição do Grupo de Trabalho (GT) “Educação mediada por tecnologias”. SIPAC UFAL. Maceió, 25 mar. 2020. Disponível em: https://bit.ly/2Ybwop5. Acesso em: 22 abr. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Fernando Silvio Cavalcante Pimentel, Walter Matias Lima, Luíz Cláudio Ferreira Silva Junior, Adilson Rocha Ferreira, Iraildes Pereira Assunção
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
By submitting an article to EmRede Journal and having it approved, the authors agree to transfer, without remuneration, the following rights to EmRede: the rights of first publication and the permission for EmRede to redistribute this article and its metadata to indexing and reference that its editors deem appropriate. By virtue of appearing in this public access magazine, the articles are free to use by the authors, with attributions that allow distribution, remix, adaptation and creation based on your work, even for commercial purposes, as long as due credit is given for the original creation to EmRede Journal.
Creative Commons License - Attribution 4.0 International (CC-BY).