COVID-19 and the end of distance education: an essay

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53628/emrede.v7i1.620

Keywords:

I teach. Learning Educational Technology. Digital Educational Resources. Educational Legislation.

Abstract

In early 2020, one of the effects of the COVID-19 pandemic broke down all the legal barriers that separate the educational system into face-to-face or distance education. It is in this context that I present an essay with a critical analysis on the division of education into modalities and on the prejudiced behavior in relation to EaD, manifested by most people. I also present arguments about the proposition that, in the post-Covid19 educational paradigm, the new normal will be blended education mediated by digital educational resources and the mistaken categorization of distance education as a modality will become anachronistic, since the application of methods and educational technologies available today will reframe the concepts of distance and teaching.

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Author Biography

Ronei Ximenes Martins, Universidade Federal de Lavras, Departamento de Educação, Lavras, Minas Gerais

Doutor em Psicologia pela Universidade São Francisco na linha de pesquisa Avaliação em Psicologia Educacional (2008) e licenciado em Matemática pela UEMG-FEPESMIG (1996) é professor do Departamento de Educação da Universidade Federal de Lavras (UFLA), Minas Gerais/Brasil. Atua nas áreas de formação de professores e de educação mediada por tecnologias digitais de informação e comunicação. É pesquisador com interesse em tecnologia educacional, formação de professores, inovação pedagógica e gestão do ensino superior. Atua como docente em cursos de licenciatura e programas de pós-graduação . Está pró-reitor de graduação da instituição no período 2016-2024.

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Published

2020-05-15

How to Cite

Martins, R. X. (2020). COVID-19 and the end of distance education: an essay. EmRede - Distance Education Journal, 7(1), 242–256. https://doi.org/10.53628/emrede.v7i1.620