Analysis of continuous assessment as quality assurance in distance learning graphic design course
Keywords:
Formative Assessment, distance education, teaching of designAbstract
The present research aims to analyze the performance of students in the distance learning graphic design course through the ongoing assessment conducted by the graphic design course at a private Higher Education Institution (HEI) located in São Paulo city. As a result of the research, it is observed which topics the students have difficulty understanding, allowing the development of strategies to address these learning gaps.
Downloads
Metrics
References
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria da Educação a Distância. Referenciais de qualidade para Educação Superior a Distância. Brasília, DF: MEC, 2007. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/seed/arquivos/pdf/legislacao/refead1.pdf. Acesso em: 31 mar. 2024.
BRASIL, Lei n. 11.645/2008, de 10 de março de 2008. Altera a lei n. 9.394, de 20 de dezembro de 1996, modificada pela lei n. 10.639, de 9 de janeiro de 2003, que estabelece as diretrizes e bases da educação nacional, para incluir no currículo oficial da rede de ensino a obrigatoriedade da temática “História e Cultura Afro-Brasileira e Indígena”. Diário Oficial da União, Brasília, DF, 11 mar. 2008.
BRASIL. Resolução CNE/CP n.º 01/2012, de 30 de maio de 2012. Estabelece Diretrizes Nacionais para a Educação em Direitos Humanos. Brasília, MEC/CNE, 2012.
BRASIL, Ministério da Educação. Catálogo Nacional de Cursos Superiores de Tecnologia. Esplanada dos Ministérios, bloco – Brasília/DF, 2016.
CARNEIRO, A. M.; ANDRADE, C.; TELLES, S. M. B. S. Avaliação continuada do Programa de Formação Interdisciplinar Superior da Unicamp: proposta metodológica. Revista Brasileira de Monitoramento e Avaliação, Brasília, v. 1, p. 26-45, 2012.
CARNEIRO, A. M.; BIN, A. Avaliação continuada de programas de educação superior. Estudos de Avaliação Educacional, São Paulo, v. 30, n. 73, p. 170-200, jan. 2019. Disponível em <http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-68312019000100170&lng=pt&nrm=iso>. acesso em 06 abr. 2024.
MILL, D.; BRITO, N. D.; SILVA, A. R.; ALMEIDA, L. F. Gestão da educação a distância (EaD): noções sobre planejamento, organização, direção e controle da EaD. Revista Vertentes – UFSJ, São João del-Rei, n. 35, p. 9-23, jan./jun. 2010. Disponível em: https://ufsj.edu.br/portal2-repositorio/File/vertentes/Vertentes_35/ daniel_mill_e_outros.pdf. Acesso em: 25 mar 2024.
TARCIA, R. M. L.; ARSENOVICZ, K. D. M.; FREITAS, A. D.; MACHADO, C. Os significados da qualidade na EAD. In: Censo EAD Brasil 2018: Relatório Analítico de Aprendizagem a Distância no Brasil. São Paulo: Associação Brasileira de Educação a Distância, 2019. p. 1-14.
TARCIA, R. M. L.; CABRAL, A. L. T. O novo papel do professor na EAD. In: LITTO M. F.; FORMIGA, M. M. M. (Org.). Educação a distância: o estado da arte. São Paulo: Pearson Education do Brasil, 2012. v. 2. p. 147-152.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Gabriel Coutinho Calvi, Sérgio Ivanchuk Lopes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
By submitting an article to EmRede Journal and having it approved, the authors agree to transfer, without remuneration, the following rights to EmRede: the rights of first publication and the permission for EmRede to redistribute this article and its metadata to indexing and reference that its editors deem appropriate. By virtue of appearing in this public access magazine, the articles are free to use by the authors, with attributions that allow distribution, remix, adaptation and creation based on your work, even for commercial purposes, as long as due credit is given for the original creation to EmRede Journal.
Creative Commons License - Attribution 4.0 International (CC-BY).