Analysis of continuous assessment as quality assurance in distance learning graphic design course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53628/emrede.v11i.1024

Keywords:

Formative Assessment, distance education, teaching of design

Abstract

The present research aims to analyze the performance of students in the distance learning graphic design course through the ongoing assessment conducted by the graphic design course at a private Higher Education Institution (HEI) located in São Paulo city. As a result of the research, it is observed which topics the students have difficulty understanding, allowing the development of strategies to address these learning gaps.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Gabriel Coutinho Calvi, Universidade Anhembi Morumbi (UAM), São Paulo, São Paulo, Brasil, gabrielcalvi@hotmail.com

.

Sérgio Ivanchuk Lopes, Centro Universitário das Américas (FAM), São Paulo, São Paulo, Brasil, sergioivanchuk@hotmail.com

.

References

BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria da Educação a Distância. Referenciais de qualidade para Educação Superior a Distância. Brasília, DF: MEC, 2007. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/seed/arquivos/pdf/legislacao/refead1.pdf. Acesso em: 31 mar. 2024.

BRASIL, Lei n. 11.645/2008, de 10 de março de 2008. Altera a lei n. 9.394, de 20 de dezembro de 1996, modificada pela lei n. 10.639, de 9 de janeiro de 2003, que estabelece as diretrizes e bases da educação nacional, para incluir no currículo oficial da rede de ensino a obrigatoriedade da temática “História e Cultura Afro-Brasileira e Indígena”. Diário Oficial da União, Brasília, DF, 11 mar. 2008.

BRASIL. Resolução CNE/CP n.º 01/2012, de 30 de maio de 2012. Estabelece Diretrizes Nacionais para a Educação em Direitos Humanos. Brasília, MEC/CNE, 2012.

BRASIL, Ministério da Educação. Catálogo Nacional de Cursos Superiores de Tecnologia. Esplanada dos Ministérios, bloco – Brasília/DF, 2016.

CARNEIRO, A. M.; ANDRADE, C.; TELLES, S. M. B. S. Avaliação continuada do Programa de Formação Interdisciplinar Superior da Unicamp: proposta metodológica. Revista Brasileira de Monitoramento e Avaliação, Brasília, v. 1, p. 26-45, 2012. DOI: https://doi.org/10.4322/rbma201102003

CARNEIRO, A. M.; BIN, A. Avaliação continuada de programas de educação superior. Estudos de Avaliação Educacional, São Paulo, v. 30, n. 73, p. 170-200, jan. 2019. Disponível em <http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-68312019000100170&lng=pt&nrm=iso>. acesso em 06 abr. 2024. DOI: https://doi.org/10.18222/eae.v30i73.5739

MILL, D.; BRITO, N. D.; SILVA, A. R.; ALMEIDA, L. F. Gestão da educação a distância (EaD): noções sobre planejamento, organização, direção e controle da EaD. Revista Vertentes – UFSJ, São João del-Rei, n. 35, p. 9-23, jan./jun. 2010. Disponível em: https://ufsj.edu.br/portal2-repositorio/File/vertentes/Vertentes_35/ daniel_mill_e_outros.pdf. Acesso em: 25 mar 2024.

TARCIA, R. M. L.; ARSENOVICZ, K. D. M.; FREITAS, A. D.; MACHADO, C. Os significados da qualidade na EAD. In: Censo EAD Brasil 2018: Relatório Analítico de Aprendizagem a Distância no Brasil. São Paulo: Associação Brasileira de Educação a Distância, 2019. p. 1-14.

TARCIA, R. M. L.; CABRAL, A. L. T. O novo papel do professor na EAD. In: LITTO M. F.; FORMIGA, M. M. M. (Org.). Educação a distância: o estado da arte. São Paulo: Pearson Education do Brasil, 2012. v. 2. p. 147-152.

Published

2024-10-30

How to Cite

Calvi, G. C., & Lopes, S. I. (2024). Analysis of continuous assessment as quality assurance in distance learning graphic design course. EmRede - Distance Education Journal, 11. https://doi.org/10.53628/emrede.v11i.1024

Issue

Section

Artigos